چاپ کردن این صفحه

بهره مندی اصناف تهران از مزایای طرح ابلاغ الکترونیکی اوراق مالیاتی

یکشنبه, 28 ارديبهشت 1399 14:23
نوشته شده توسط
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

در جلسه ای با حضور مدیر کل امور مالیاتی مرکز تهران و رییس اتحادیه فناوران رایانه طرح ابلاغ الکترونیکی اوراق مالیاتی آغاز بکار کرد؛

بهره مندی اصناف تهران از مزایای طرح ابلاغ الکترونیکی اوراق مالیاتی

در جلسه ای که روز گذشته با حضور مهرداد مهرکام مدیر کل امور مالیاتی مرکز تهران، محمد فرجی رییس اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران و تعدادی از روسای اتحادیه های صنفی در محل اداره كل امور مالیاتی مركز تهران)میدان شعاع) برگزار شد، طرح ابلاغ الکترونیکی اوراق مالیاتی استان تهران با همکاری اصناف کلید خورد.

روابط عمومی اتحادیه فناوران- به منظور کاهش ترددهای غیرضروری، تکریم مؤدیان مالیاتی از طریق تسهیل پیگیری امور مالیاتی و در نهایت افزایش رضایتمندی از خدمات سازمان امور مالیاتی کشور، با استناد به قانون مالیات های مستقیم و سایر قوانین موضوعه کشور، طرح ابلاغ الکترونیکی اوراق مالیاتی در دستور کار سازمان امور مالیاتی قرار گرفت.

محمد فرجی رییس اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران در خصوص مزایای طرح ابلاغ الکترونیکی اوراق مالیاتی برای اصناف گفت: با الكترونیكی شدن ابلاغ اوراق مالیاتی، هر مودی مالیاتی با مراجعه به سامانه الكترونیكی می‎تواند علاوه بر ارسال اظهارنامه خود، در صورت داشتن اعتراض نسبت به اوراق، اعتراض خود را نیز به صورت الكترونیكی ثبت نماید. در این طرح، دعوت به هیات حل اختلاف، ابلاغ رای هیات حل اختلاف و پرداخت مالیات نیز به صورت الكترونیكی امكانپذیر می‎شود.

وی افزود: امیدواریم آغاز بکار این طرح در استان تهران، روزنه امیدی برای رونق کسب و کار رسته کافی‌نت ها باشد. ضمن اینکه وقتی بزرگترین سازمان مالی کشور به این نتیجه رسیده که باید به سمت ابلاغ الکترونیکی اوراق مالیاتی و دورکاری روی بیاورد، اهمیت فناوری اطلاعات و ارتباطات و نیاز به زیرساخت های IT بیشتر احساس می‎شود و لازم است تامین زیرساخت های فناوری اطلاعات جهت پیشبرد اهداف دولت الکترونیکی و دورکاری بیش از گذشته مورد توجه مسوولان قرار گیرد.

لازم به ذکر است؛ استفاده از خدمات ابلاغ الکترونیک اوراق مالیاتی منوط به ارائه ”درخواست ابلاغ الکترونیک“ از سوی مؤدیان است. به این منظور می‎توانید به سامانه خدمات جامع الکترونیکی مالیاتی ) به آدرس register.tax.gov.ir  مراجعه کنید. پس از ورود به سامانه مذکور، دسترسی به فرم درخواست استفاده از خدمات ابلاغ الکترونیکی برای شما مقدور می باشد.

صرفاً مؤدیان دارای پرونده مالیاتی عملکرد( اعم از اشخاص حقیقی و حقوقی) که وضعیت ثبت نام آنها در مرحله 44 باشد و شماره موبایل مرتبط با  کدملی خود را نیز تأیید کرده باشند، قادر به ارائه درخواست استفاده از خدمات ابلاغ الکترونیکی خواهند بود.

 

آنچه از ابلاغ الکترونیکی مالیاتی باید بدانیم  

اعضای محترم اتحادیه صنف رایانه تهران می توانند همه آنچه که در خصوص ابلاغ الکترونیکی مالیاتی و مزایای آن می بایست اطلاع داشته باشند را در فایل پیوست ذیل مطالعه نمایند.